Garanties/manco's

Wij willen u zo goed en snel mogelijk van dienst zijn.

Standaard neemt ABB geen producten retour. Heeft u een melding van een manco, een verkeerd geleverd product, garantie, of een beschadigd geleverd product, dan verzoeken wij u een aantal gegevens in te vullen zodat we snel en adequaat op uw verzoek kunnen reageren.

Wanneer u de gegevens heeft ingevuld en verzonden zullen wij de aanvraag beoordelen en krijgt u van ons een reactie en in geval van een akkoord een afhandelingsnummer.

Een garantiemelding wordt alleen afgehandeld, wanneer de defecte producten ontvangen zijn door ABB.

Bent u van mening dat in afwijkende gevallen er toch contact met ABB nodig is, neem dan graag contact op met uw account manager.

Manco
Met een manco wordt bedoeld dat er een verkeerd aantal (teveel of te weinig) of een verkeerd product is geleverd. De levering voldoet dus niet aan uw verwachtingen.

Manco’s dienen binnen zeven werkdagen na ontvangst te worden gemeld, anders kunnen deze niet meer in behandeling worden genomen.

Per pakbonnummer één of meerdere mancomeldingen indienen.

ABB streeft ernaar ontbrekende producten (manco’s) na te leveren binnen een termijn van drie werkdagen. Indien het product speciaal voor u besteld moet worden bij onze fabriek, kan dit langer duren.


Retourformulier - leveringsfout
Garantie
De garantietermijn voor de producten binnen de Business Area Electrification bedraagt 1 jaar, tenzij de producten vallen onder de volgende categorieën:

Busch-Jaeger Schakelmateriaal en Building Automation producten: 2,5 jaar
Van Lien:
- LED armatuur, exclusief batterij 5 jaar
- FL armatuur, exclusief lichtbron 4 jaar
- Solo productlijn, inclusief componenten 2 jaar
- Batterij in decentrale armaturen (FL & LED) 4 jaar
- Conversiemodules (ingebouwd door VanLien), inclusief componenten 2 jaar
- Conversiemodules, inclusief componenten 1 jaar
- Centraal batterij systeem, inclusief accu’s 2 jaar

• UPS:
- 1-fase systemen: 3 jaar
- 3-fase systemen: 2 jaar
- Reparaties: 6 maanden

• EV:
- AC en DC laders: 2 jaar

Per PO nummer één of meerdere garantiemeldingen indienen.

De afhandelingstijd van garanties bedraagt minimaal twee weken (na ontvangst producten). Indien het product speciaal voor u besteld of gerepareerd moet worden, kan dit langer duren.

Naar meldingsformulier garantie

Beschadiging
Een beschadiging is altijd vervelend en zal zo adequaat mogelijk moeten worden opgepakt.

Beschadigingen moeten binnen 7 werkdagen na ontvangst gemeld worden, anders kunnen deze niet meer in behandeling worden genomen.

Vermeld in het formulier de afwijking en stuur deze in met een foto van de beschadiging inclusief de verpakking.

Per pakbonnummer één of meerdere beschadigingsmeldingen indienen.

Zonder een foto kunnen we de aanvraag niet in behandeling nemen.

Naar meldingsformulier beschadiging